X Zus X Zus
181
BLOG

Kolonizacja Marsa na IAC2016

X Zus X Zus Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 11

Kolonizacja Marsa na IAC2016


W Meksyku odbywa się właśnie duży międzynarodowy kongres - International Astronautica Congress. W czasie jego trwania jednym z głównych tematów jest badanie i kolonizacja Marsa.

Wczoraj właśnie w tym temacie wypowiedział się Elon Musk szef i założyciel SpaceX. Przedstawił plan dzięki któremu chce wysłać ludzi na czerwoną planetę.

Streszczenie prezentacji.

Wizualizacja misji z parametrami rakiety i lotu.

Pełna prezentacja Muska.

Właśnie interesuje mnie krytyczna analiza tego planu.
Myślę, że wspólnie możemy się o nią pokusić.


Ciekawie wygląda też sprawa silnika przewidzianego do tej misji - Raptor.
Jego pierwsze testy właśnie trwają.
Waga i wymiary nie są jeszcze ujawnione.
Mają być jednak podobne do silnika Merlin który waży jedynie 470 kg.

Ciąg Raptora wynosi aż - 3 500 000N w próżni.
Impuls właściwy - 383s
Ciśnienie w komorze - 30 MPa.
Średnica dyszy ok 1,5 - 1,7 metra.

Jeśli masa tego silnika nie będzie zbyt duża.
Zdeklasuje on wszystkie dotychczasowe konstrukcje.
Przynajmniej tak mi się wydaje.


Ciekawi mnie też wasza opinia czy przy obecnej technologii jest sens wybierać się na Marsa.

Dodam, że dzisiaj jest przewidziana prelekcja w czasie której Lockheed Martin przedstawi swoją wizję - Mars Base Camp - która nie ukrywam jest mi bliższa.

X Zus
O mnie X Zus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie