X Zus X Zus
733
BLOG

Z prędkością światła.

X Zus X Zus Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 79

Witam wszystkich.

Jako, że jestem tu nowy może kilka słów na początek o mnie. Jestem zwyczajnym szarym człowiekiem, fizyką interesuję się pobieżnie i jestem zupełnym laikiem w tych kwestiach. Próbuję to wszystko ogarnąć nazwijmy to intuicyjnie, nie zagłębiając się w techniczne szczegóły. Obecnie śrenio mi się to udaje ;). Nie mam ambicji obalania czegokolwiek. Po prostu chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają niektóre kwestie z perspektywy dzisiejszej nauki. Ostatnio interesuję się kwestią prędkości światła.

Tak sobie szukam w iternecie jakichś tekstów jak wygląda rzeczywistość z perspektywy obiektu poruszającego się z prędkością światła. I dość ciężko znaleść coś po polsku. Dlatego liczę, że może tu znajdzie się ktoś z odpowienią wiedzą kto w sposób zrozumiały dla przeciętnego Kowalskiego wyjaśni następujące kwestie:

  • Skrócenie Lorentza - obiekt poruszający się z prędkością światła jest praktycznie natychmiast wszędzie ( przynajmiej ja to tak rozumiem.)
  • Czy i jak dla obiektów poruszających się z c płynie czas?
  • Jak wyglądają interakcje dwóch obiektów (np. fotonów) poruszających się z prędkością światła w tych samych kierunkach, w różnych, "widzą się", jak dla niech płynie czas, jak to się ma do wspomnianego skrócenia?
  • Czy czas płynie z prędkością c?

Jeśli moje pytania, są błędne albo głupie z góry przepraszam. Jak pisałem tematem interesuję się tylko pobieżnie i z "humanistycznego punktu widzenia" ;).

PS: Może dodam jeszcze jendno pytanie nie związane do końca z tematem notki.

  • Jak to jest z grawitacją, skoro działa na obiekty które nie posiadają masy fotony, może jej źródłem również nie jest masa. Masa jest źródłem grawitacji ?

To tyle za ewentualne odpowiedzi lub wskazanie wartościowych artykułów w temacie ( w języku polskiem ) z góry dziękuję.

 

X Zus
O mnie X Zus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie